2009-03-04

Det är inte sant!
Hovet vill ha mer pengar... Jag skulle vilja veta vad dom gör för alla pengar som dom redan har.. det är sjukt mycket dom får varje år.

Citat:
"I år får hovet drygt 112 miljoner kronor i anslag.
57,4 miljoner är kungens apanage som bland annat går till resor och representation.
54,7 miljoner går till slottsstaten som bland annat ansvarar för byggnader och konstsamlingar."

Jag vet inte ens vad man ska säga... ska vi lida för att dom ska ha fin konst, å resa lyxigt??? Jag tycker allt är så övrdrivet vad det gäller kungahuset å det runt omkring, men jag kanske inte värdesätter det som andra gör eller så är jag i fel generation.... Det har knappt bekommit mig att kronprinsessan ska gifta sig, gifta sig gör väl dom flesta, dessutom har dom ju varit tillsammans så länge så det var ju ingetn chock direkt.
Men vad ska dom med så mycket pengar till?? har inte kungahuset sett att vi har en finanskris??? Hallå?? Dom kanske lever i sin egen bubbla...

Jag vet att dom skänker mycket oxå, å det är ju jättebra att dom gör det, men resten då?

Ne Nu har jag fått uttrycka min irritation lite grann, å jag vet att inte alla tycker som jag.

Inga kommentarer: