2009-04-10

Tänk att man alltid har lika svårt att bryta en vana, eller ett tex ett märke på en vara.


Tex jag kan inte tänka mig att köpa nått annat kaffe än gevalia, likadant med dricka, är det inte äkta coca cola eller fanta, då är jag hellre utan.

Men det handlar inte om att det är "dyrare" eller "lyxigare" märke. Tex så handlar jag alltid willys saft, å eldorado korv, eldorado pommes.

Men jag tar alltid samma märke, och jag har jättesvårt att bara gå in å köpa nått jag aldrig testat, eller nått nytt märke som inte är det jag brukar ha...

Tänk.....

man måste gå miste om många saker, man kanske skulle tvinga sig själv att köpa ett annat märke på en vara varje ggr.

Men då kan man inte handla på willys, dom har ju inte så mycket utbud. (förlåt tina)


Och när det gäller vana, så har man små ovanor som man inte tänker på som man inte kan bryta.. tex alltid avbryta nån, tända en cigg när man går utanför dörren, kolla telefonen när man kommer in... kommer faktiskt inte på så många vanor, men det beror nog ¨på att det just är en vana så därför kommer jag inte på det :P Eller så har jag inte så mycket vanor...



Mina älsklingar, nästan samma min :P men dom är inte så lika varandra, tur det kanske :-)

1 kommentar:

malin sa...

Vanor e till för att brytas, eller vad säger man? ;-)
Dom e visst massa lika, tycker JAG! Sådeså! :-P :-D