2009-06-14

Jaha, jag sitter å kollar bågar..

Undrar om jag kommer behöva glasögon, jag har börjat få mer å mer besvär av mina smärtor som jag får i mina ögon. Det konstiga är att ingen vet riktigt varför, men när det är som värst kan jag inte ha ögat/ögonen öppna.

Men ska till ögonläkaren igen den 26, å då hoppas jag att jag kan få mer svar, jag ska ju kolla om ett par glasögon kan ta bort lite av min skelning som har börjat komma tillbax sen jag opererades när jag var liten.

Som tur är har jag inte fört dom generna vidare till mina barn :-) Det är å andra sidan en charm i sig att skela, men som vuxen ser man ju "knäpp" ut, å det är svårt att veta vart man ska titta nånstans när nån skelar.
Sitter å tänker på Lillans dotter änglah som är så söt, hon har skelat mycket, men har fått glasögon nu å skelar inte mycket alls (tror jag). Jag hade åxå glasögon som barn, men Änglah har tyvrärr fått sämre syn pga av det åxå (tror det är pga skelningen)

Så håller tummarna för att läkarna gör nått åt hennes skelning i god tid, opererar å så.



Kollar runt på bilar nu, vet inte riktigt vad jag vill ha, men har kollat peugot, å dom är ju så läckra 206 eller 306 , men det e nog i minsta lagret, annnars e ju ford puman fin, men det e bara två dörrars, precis som peugoten.

Volvo frestar mig med sin s40 men man måste ge ganska mycket för att få en fräsch bil.

Lite inne på en saab 9 5 eller vad dom heter, men tycker inte dom är så speciellt fina.

Det finns ju en hel del bilmärken... jag funderar på en bil mellan 20 000-50 000 (kanske till och med upp till 60 000)

Men när den dagen kommer får jag ta å kolla bäst bil för bäst prs vid bäst tillfälle.

Förresten gillar ju ford mondeo (sedanerna) men eftersom min ford rostade så mycket så ska jag försöka att hålla mig ifrån ford.

2 kommentarer:

malin sa...

Du blir nog jättefin i glasögon om du måste skaffa det. Är ju jättesnyggt med glasögon, finns ju hur mycket snygga bågar som helst idag! Skulle också kunna tänka mig ett par, men känns kanske lite onödigt när man inte behöver ;-)

Tina sa...

pegoute 206 är skit fina... gärna sportmodellen! (har för mig att de även finns i 4dörrars?)
men,men... när det väl är dags att köpa ny bil så blir det nog lättare att hitta vad du vill ha!
Kram