2009-07-18

Blev nöjd med hårfärgningen... så nästa ggr blir det samma hårfärg igen.. Ingen märkbar skillnad, men ändock ett jättebra resultat för mig.

Har passat på att rensa ut ungarnas dopgåvor å lagt dom i en karton.
Å gud vad det känns att dom blivit större... Nappflaskorna är bortplockade å snart ska ronjas bebisstol bort från köket, sen åker hakklapparna... Mina barn är inte bebisar längre dom börjar bli barn (eller theo har väl varit det ett tag, å ronja kan man ju inte kalla bebis, fast vi retar henne för det när hon har nappen i munnen, men ändock)
Å vet ni? Jag njuter av att dom blir större för varje dag å varje vecka, varje månad å varje år.. Dom får mer å mer personlighet, å dom ger mer å mer tillbax. Men Ronja kommer vi få problem med för varje dag som går, oj oj oj, henne vill jag inte vara nära när hon kommer till tonåren, maken på nonchalant å tjurigare unge får man leta efter, en liten kopia av min syster tina. Tror faktiskt att ronja ska få bo där i en vecka så kan dom lära av varandra att det faktiskt är ganska omoget att bete sig så, jag menar ser dom hur den andre beter sig så kanske dom inser vad barnsliga dom är ;)

Har dammat vardagsrummet på en gång åxå, å kastat en papperkasse med diverse onödiga prylar.
Regnar det imorgon ska jag nog forsätta i köket, sen blir det nog badrummet å slutligen min garderob, men jag drar mig alltid för att påbörja i min garderob, för det är sällan man hittar ett avslut, å när man väl avslutat städningen där så är man lite kläder fattigare + att man tänker tillbax på den tiden man faktiskt kom in i xs å s...
Ok jag kommer in i small i vissa affärer, jag menar lindex small är som M eller L...
Men i normala affärer så har man ju gått över till M. Vilket egentligen kanske inte gör så mycket, det som mest stör mig är mina höfter låren å magen.. (oj då, det var väl i princip hela kroppen :-) )
Vilka LYX problem man har... Man får fan ta å skärpa sig, vi har tak över huvudet, vatten i kranen, å för det mesta är det nån som hjälper oss om vi får såna lyxproblem att vi inte har råd att bo kvar, mm.
Tänk dom som inte har tak över huvudet, mat över dagen?
Å vi gnäller på att det är fullt i frysen/kylen?? hahah. Ja du... Jag tror att jag egentligen är helt fel person till att ens yttra mig om sånt, men alla kan vi förändras sakta men säkert..

Nej dags å krypa till kojs, trots att jag inte ens är trött...
Men på måndag vankas arbete igen... somliga har det bra va?? ;)

Inga kommentarer: