2009-07-28

Sköna dag.
Idag har vi inte gjort så mycket. Men det e skönt, jag fick sova lite på fm, vilket gjorde att jag var sveriges tjurigaste människa i nån halvtimme, men lite kaffe å en dusch gjorde susen.
Theo ritade några huvudfotingar till mig (han har bara gjort en enda hitils å det var längesedan, så gissa om jag vart förvånad när han ritade massor :-) Han gillar ju inte att rita ens)

Jag känner mig stolt å glad... Mina barn är fantastiska, ok, dom felar ibland, men det hör väl barn till. Men över lag så är jag stolt å glad på dem.
Älskar mina barn å min man. Är sjukt trött om dagarna, men har en underbar familj som öser komplimanger å ödmjukhet.
Theo är den där lilla killen som anser att det är viktigare att vi andra mår bra än att han själv ska göra det. Å det är underbart. Visst kommer den där lilla egoisten fram ibland, men man måste ju få rå om sig själv oxå.
Underbara barn säger jag bara.
Anar ni en positivitet?? Jupp för om jag är positiv å glad då är mina barn å min man det med, men är jag sur å negativ (vilket jag oftast var förut) så är min man å mina barn det med.
Visst kan jag å dom vara en pain in the ass. Men men.
Jag tror på att vara konsekvens å först å främst prata, sen ta i med hårdhanskarna, dessutom tror jag man vinner på att man ska ha respekt för varandra. Jag skulle aldrig för nått i världen acceptera att nån av mina barn skulle slå på mig. ALDRIG. Där går min gräns, å det kommer ingen kunna ta ifrån mig. Det ska dom bara veta...
Visst att det har hänt, men nu vet ialla fall Theo att det får ordentliga konsekvenser. Å att man inte gör så ostraffat.
Jag lovar att om några månader sitter jag å srkiver att barnen är i mega trots och är jättejobbiga, men den dagen den sorgen, man ska ta en dag i taget å leva i nuet. Det är det bästa ;)
Å allt jag skriver nu, är bara MINA tankar, MITT sätt. Tror inte att nån i hela världen kan gå efter en mall, alla är olika, vuxna som barn, å tur är väl det?? Så man får helt enkelt söka sin egen bästa väg.

Glad å snäll :-) Det är vad våran familj lever för :-) Trots att man ibland kan vara arg å sur!!!

Sköt om er å sov så gott.. Ha en underbar onsdag.

1 kommentar:

solvsjo sa...

Vilken härlig läsning! Det är sant mycket handlar nog om sitt eget tänkande......jag ska nog ändra lite av mitt humör nu =) Ha det toppen kram