2009-12-26



Jag säger bara en sak! SEMESTER..

Äntligen har man gått på semester, eller rättare sagt på måndag....
Jag antar att när veckan gått å det är måndag igen, kommer jag säga att semestern var för kort.

Julafton då? Jag jobbade först, kom sen hem till min familj då fick dom öppna ett paket var :-) Sen gjorde vi iordning maten å dom sista klapparna.
Daniel lillie, Casper å eva kom över å vi åt mumsig julmat.
Efter det lekte barnen lite grann. Sen kom ju den efterlängtande tomten, han kikade först in via fönstret på baksidan. Å barnen vart jättenyfikna :-)
Sen kom tomten in genom våran dörr, barnen var spända men rädda.
Barnen fick paket och alla verkade glada och nöjda. Ronja öppnade paketen sakta å kollade på minsta lilla detalj innan hon öppnade dem.
Monica hade gjort jättefina böcker till barnen med kort på dom från att dom var små :-) Jätteöppskattat! Å så hade hon skrivit texter till bilderna.

Sen gick vi ut och åkte pulka med barnen...

Dagen var superb.

Igår kom Pekka och Alex över hit, dom bor ju i trollhättan så det är bonus när dom kommer hit :-) Och det är alltid lika kul. Barnen fick paket och vi stora barn oxå.
Sen begav vi oss tilll Pekkas mamma Helena.

Kvällen forsatte vi med att städa ur ungarnas rum å köket... slitsamt men nu är det gjort.

Idag då?
Jag har jobbat å sen har vi varit å åkt pulka. Nu väntar vi på Conny, Carro och alva som kommer hit från motala för att fira jul med oss :-) dom kommer att sova hos oss, å det är oxå jättekul att få träffa dom. Nästa gång är det våran tur att åka till dem tycker jag :-)

Inga kommentarer: