2011-01-24

Röka

Om två dagar har jag varit rökfri i ett år.
Ett helt år. Ni som känner mig vet att det egentligen är helt sjukt att jag ens slutat, jag förstår det inte heller. Rökningen betydde ju massor för mig.
Jag kunde inte ens drömma om att sluta, den där morgonciggen å den där efter maten och efter kaffe ciggen. Å alla sällskapscigg som jag tagit ute med kompisar.
Det enda jag saknar idag är den där sällskapsciggen när vi är i skolan, eftrerom mina kompisar röker där.

Idag tycker jag det luktar så illa så Theo får duscha när han varit hos pappa och Niklas får duscha när han feströkt. Jag fixar det inet längre, jag själv måste duscha om jag varit nära nån som röker för nära mig. Helt sjukt, jag har helt andra porspektiv på de nu. Jag struntar i att det är giftigt, jag tyucker fortfarande det är upp till var och en att röka eller inte röka, å jag tycker forfarande at man blir väldigt diskrimierad som rökare.
Däremot vet jag att jag gnäller mycket på dom som luktar rök, men det e bara för att jag tycker det luktar så illa.

Men det finns inget gott som inte för nått ont med sig ;)
Mellan 5-7 kilo har ajg gått upp pga rökningen.
Det måste jag ändra på, men det är lättare sagt än gjort.


Ne Ni som vill röka forsätt, ni som inte vill, sluta, å ni som inte gör nått.. Sluta gnäll på att dom röker, låt dom röka, det e deras liv.
Jag håller däremot med om att dom luktar illa och att det stinker. Men sluta att diskrimera!!!

Sköt om er allesammans.
Nu ska jag till skolan å plugga med emma :)

Inga kommentarer: