2011-05-10

Håller det på

Att vända?

Kanske... men det är många uppförsbackar kvar innan jag är framme, det är jag övertygad om.
Har fått mycket gjort på fm, hätmade barnen lite tidigare i vanlig ordning.
Imorgon blir det en hektisk dag, många måsten och dagen D är kommen. I över fem år har vi väntat på att få en "utredning" på Theos mage, imorgon ska jag och Theo besöka en riktig läkare som kan något om sånt som ska hjälpa oss, hoppas jag. Jag hoppas Theo kanske kan slippa sin medicin som han får äta, eller medicin och medicin, men hans movicol som han äter.

Jag mår inge vidare känner jag, jag mår illa, ont i magen och känner mig mör. Det är inte värmen då jag knappt varit ute idag, tro det eller ej.

Ibland önskar man att man hade en off knapp som man kunde trycka på, men istället får man bara tuta och köra på.

Har ialla fall fått till ett möte med socialen som räknade ut att jag har ett underskott på 1600kr denna månad. Det ska bli skönt att få prata med dem om min situation och kolla hur min sommar kommer bli, det kommer bli rörigt med pengar, men det måste lösa sig, det bara måste det.

Tankarna far och jag överanalyserar nog ibland för mycket, men vissa saker känner man bara på sig, det är inte alltid det stämmer men.... Oftast brukar jag ha rätt.

Mitt prio i mitt liv är att få ett jobb. Jag ska fokusera på sommarjobbet sen ska jag göra allt för att få ett jobb, lättare sagt än gjort, tro mig jag vet, dessutom är jag numera ensamstående med två barn och det innebär en del begränsningar. Men fan den som ger sig.
Ingen som har ett jobb att ge mig? Jag tar vad som helst.. nästan :)

Inga kommentarer: